Perjantai 3. tammikuuta

''Mä en jaksa sua enää. Sulla ei ole mitään oikeutta haukkua mua. Mulla menee suhun hermot ihan kokonaan. Jos sä antaisit ees mahdollisuuden, et sä saa kun huonompaa aikaan.''

ja äiti riideltiin. Ja siitä lähti koko illlan kestävät tapahtumat, jotka johtivat siihen, että isäni vei mut päivystykseen itsetuhoisuuden vuoksi.

''Mä en jaksa enää, mä haluan vaan kuolla. Mä hyppään junan alle, mä en jaksa tätä. Haluun pois.''

Uhkasin karata kotoa. Mä halusin vaan sinne saatanan junan alle. Mä huutoitkin tunnin putkeen noista sanoista lähtien, mistä on lainaus ylempänä. Soitin iskälle tuon puhelun, jossa sanoin nuo sanat. Iskä haki mut autolla, ja mentiin rauhoittumaan. Itkin, itkin, itkin. Halusin vaan pois. Haluan edelleen.

Tunnin itkemisen jälkeen mä rauhoituin. Mentiin takaisin kotiin. Soitin mun isosiskolle ja kerroin päivästä. Sain toisen huutoitkukohtauksen. Se kesti myös lähemmäksi tuntia. Huusin, että haluan pois. En suostunut ottamaan iltalääkkeitä, koska mä pelkäsin, että mut huumataan niillä hiljaiseksi (näin ei siis olisi ollut, mutta siinä tilanteessa olin siitä varma). Makasin käytävän lattialla sikiöasennossa ja huusin ''Mä en jaksa enää.''

Mun isä vei mut päivystykseen. Mun isosisko oli soittanut mulle myös ambulanssin, mutta siitä en tiennyt. Äiti vei mun  puhelimen ennen päivystykseen lähtöä ja lopetti puhelun isosiskon kanssa, ja huusin puhelimeen ''***** (isosiskoni nimi) auta mua!!''.

Päivystyksessä lääkäri soitti Pitkäniemeen. Kun kuulin, etten pääsisi sinne ennen arkeaa, romahdin kolmannen kerran. Huutoitkukohtaus kesti tälläkertaa puolisen tuntia. ''En mä voi mennä kotiin, mä tapan itseni siellä. Mä hyppään junan alle, mä en jaksa enää elää'' huusin. Kohtauksen rauhoituttua mulle tuli huono olo ja oksensin kolme kertaa. En ollut syönyt koko päivänä muuta kuin leipää.

 

Tänä aamuna

Äitille soitettiin Pitkäniemestä. Menen sinne huomenna 7.1. aamulla arviointikäynnille, tarvitsenko osastohoitoa. Mun mielestä tarvitsen, olen edelleen valmis tappamaan itseni. Haluan vaan pois.

depression-quotes-for-teenage-girls-6.jp