On ollut hetkiä, kun mä oon vihannut itteeni. Vihannut tätä kroppaa ja tätä sielua sydämeni pohjasta. Oon katsonut itseäni peilistä ja itkenyt, miettinyt, miksi en voi olla laiha ja kaunis. Kyyneleen vieriessä poskelleni olen kaivanut terän esiin ja viiltänyt ihoani rikki. Olen katsellut veren valumista, ja ajatellut, että ansaitsen sen. Että ansaisten sen kivun ja tuskan, mikä laittaa minut tekemään näin. 

Olen astunut vaa'alle kolmatta kertaa saman päivän aikana, katsonut kun luku kasvaa. Kuinka vaaka piippaa ja katson lukemaa. Olen vuodattanut verta ja kyyneliä ja hikeä ollakseni laiha. Olen herännyt keskiyöllä treenaamaan. Olen jättänyt aamupalan välistä, kitunut koulussa nälkäisenä. Syönyt vasta iltapäivällä koulun jälkeen ja se jäikin ainoaksi kerraksi päivässä. 

Olen teeskellennyt iloista ja huoletonta, vaikka sisimpäni tuhoutui pala palalta. Ja minä, minä itse, olin siihen syyllinen. Minä tuhosin kroppaani kohta kohdalta. Kuinka pian reisistä ei löytynytkään ihoa, joka olisi ehjä. 

Olen työntänyt sormet kurkkuun ja vatsani kouristellessa syömäni ruoka on noussut ylös ja suihkun lattialle. Istuin suihkuhuoneessa polvillani, vesi tippui päälleni. Reiteni ja käteni olivat veressä, suussa maistui oksennus.


Ja se oli elämääni, se oli elämääni liian kauan. 

051a3eb645a069864169578d0b3f20f9531906-w