Uskon, että et halua minulle mitään pahaa. Uskon, että haluat auttaa. Mutta se, mitä teit vuoden alussa, oli väärin. Se oli väärin, vaikka olit huolissasi. Vaikka olet äitini, ei sinulla ole oikeutta lukea päiväkirjaani.

Ja nyt, kun tarvitsen apua, et halua auttaa. Mitä ajattelit sanoessasi lääkärilleni, että et halua minun menevän takaisin suljetulle? Onko sinusta väärin, että minä saan apua? 

Tiedän, etten ole mikään maailman paras tytär. Olen pettymys sinulle. Toivoit toista tytärtä pitkään, ja sait minut. Jos saisit valita, antaisitko minut pois? 

En oikein saa selvää, mitä ajattelet. Välillä suuttuessasi huudat, että et haluaisi lapsia, jos nyt saisit valita. Välillä sanot, että ilman meitä lapsia, sinulla ei olisi mitään. 

Oletko vihainen minulle? Vihainen siitä, että olen tehnyt elämässäni huonoja päätöksiä? Aloitin viiltelyn, aloitin laihduttamaan. Ne lähtivät minun päätöksestäni. Olen viallinen, rikkinäinen, huono. Ajatteletko sinä minusta samoin, kuin minä?

Jos olisin ottanut lääkkeitä niin paljon, että olisin kuollut, mitä olisit tehnyt? Jos olisin päättänyt hypätä junan alle, mitä olisit tehnyt? Kaipaisitko minua? Olisiko sinulla minua ikävä? Vai olisitko onnellinen, ettei sinun tarvitsisi enää huolehtia viallisesta lapsesta? Mitä tekisit, jos saisit tietää, että haudon edelleen itsemurhaa? Auttaisitko sitten minua? Sanoisitko sitten lääkärilleni, että tarvitsen osastohoitoa, koska en pärjää kotona?

             girl-quote-black-and-white-tumblr-text-d

Kyllä, olen vihainen sinulle. En osaa enää luottaa sinuun. Olen vihainen, että luit päiväkirjaani, estit minun pääsyn osastolle. Olen vihainen joka kerrasta, kun olet sanonut minulle suutuspäissäsi pahasti. Muistatko edes mitä olet sanonut? Minäpä kerron. Muistan nimittäin joka sanan. ''Ihan tahallaan et syö, että voisit rasittaa muita.'' ''Jos elät ees aikuiseks asti, mietit kuinka tyhmä olit nuorena.'' ''Veljesi luonakaan sairaalassa et viihtyny tuntia kauempaa, siinäpähä oot sitte, kun joudut sinne moneks viikoks letkuihin.'' ''Mä en jaksa sua.'' 

Tiedätkö, miltä tuntuu kuulla tuollaista omalta äidiltä? Pahalta. Helvetin pahalta. En mä tahallaan ole sairas. Okei, myönnän, en todellakaan tee kaikkeani sen eteen, että parantuisin. Mutta ymmärrätkö, miksi toimin niin? Mua pelottaa. Mua pelottaa helvetin paljon. Tarvitsen sun tukea. Mutta haluatko sä tukea mua?